Skip to content
ראשי » המלצה – ביקור במוזיאון האדם והחי

המלצה – ביקור במוזיאון האדם והחי

מוזיאון האדם והחי הוא מוזיאון מרתק הנמצא בלב הפארק הלאומי ברמת גן. המוזיאון הוא מוזיאון קטן ואינטימי שכולל בתוכו עולם ומלואו ומהווה חוויה מהנה לילדים המשלבת את כל החושים.

בקופות המוזיאון קיבלנו דף משימות מגניב ששימש אותנו בביקור במוזיאון. בהתחלה עברנו על המוזיאון ללא הסתכלות בדף המשימות ואח”כ נהננו ממשחק החיפוש והחידות שבדף המשימות.

האטרקציה הראשונה של המקום היתה בכניסה למוזיאון כאשר הילדים יכלו לדרג את מידת האהבה או הפחד שהם חשים כלפי מגוון רחב של חיות. הילדים שלנו נהנו מאוד להזיז את החיות ואנחנו גילינו ממה הם מפחדים וממה לא. למעשה, בזכות המשחק, גילינו שאחד הילדים שלנו הכי מפחד מנמרים ומקיפודים, קצת מפחד מנחשים, אבל תנינים, דובים, עכבישים, וזאבים לא מפחידים אותו בכלל. הבן השני סימן יותר חיות שמפחידות אותו, ובאופן מפתיע גם הוא סימן את הקיפוד. בזכות הסידור הזה יכלנו לפתוח שיח עם הילדים על החיות המפחידות ולהבין למה הם פוחדים מהן. גם אני אפילו סידרתי את החיות והראתי לילדים שזה בסדר לפחד מחלק מהחיות ושגם גדולים מפחדים מחיות מסויימות.

בהמשך, אחרי שנכנסנו לחדר הראשון, הדבר הראשון שתפס את העיניים של שני הבנים שלנו היה בובות הכרישים החמודות שמוקמו באמצע החדר. הבובות היו בגובה של הילדים, הילדים יכלו לעבור ביניהם, לגעת בהם, ללטף אותם ולחבק אותם. הבן הקטן שלנו כל כך נהנה מהתצוגה הזאת שהוא בילה בה יותר מחצי שעה! גם הגדול התלהב ונהנה ממנה.

אחרי שהילדים הסכימו (סוף סוף) לשחרר את בובות הכרישים, הם נהנו להסתכל על פוחלצים שהיו בחדר ושמעו הסבר מהמדריך על מה זה פוחלץ, איך מכינים אותו, מה אמיתי ומה לא.

המשכנו לחדרים הבאים ונהננו מתצוגות מגניבות של: פוחלצים, תמונות של חיות, שלדים, מערת האדם הקדמון ומינים שונים של בני אדם, הם האזינו למוזיקה באוזניות כשברקע סרטון על כרישים, האזינו לסיפור באוזניות, מדדו את הגובה שלהם, ראו דגמים של עוברים בגדלים שונים, ועוד.

בסיום הסיבוב הראשון במוזיאון נתקלנו בערמה יפה של ספרי ילדים. הילדים שלנו, שמאוד אוהבים להאזין לספרי ילדים, נהנו מאוד וביקשו לקרוא כמעט את כל הספרים שהיו שם. היה שלב שבו אחד המדריכים אפילו הזמין ילדים להאזין לאחד מהספרים שבערימה והקריא לילדים במקום את הסיפור בצורה מרתקת ומהנה.

לאחר סיום הסבב הראשוני בכל המוזיאון, נזכרנו שבכלל לא קראו את המשימות שבדף המשימות! אז יצאנו למסע חדש ברחבי המוזיאון ושמנו לב לפרטים נוספים שנעלמו מעינינו והופיעו בחידות. כל פתרון של חידה מוביל למיקומה של החידה הבאה. בעקבות החידות חיפשנו דמויות מגניבות באיור, הצטלמנו עם הזאב מהסיפור של כיפה אדומה, ספרנו חיות באחד המייצגים, התבוננו בשעוני חול, עמדנו במבחן האומץ והכנסנו את היד לתיבות חשוכות כדי לגלות איזה חיה מסתתרת, חיפשנו מדבקות של עכבישים ברחבי כל המוזיאון, האזנו לקולות של חיות, פתרנו חידת סתרים ובסופו של דבר הילדים קיבלו מתנה מצוות המוזיאון.

הביקור במוזיאון היה מהנה, מלמד ומעשיר גם לילדים וגם לנו.

לאחר הביקור במוזיאון המשכנו לטייל בפארק הלאומי ברמת גן, פארק שהוא אטרקציה בפני עצמו.

לפרטים נוספים: https://adamvechai.org.il/

נשמח לשמוע מה דעתך

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.